نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5451
-
الف
+

چارلی چاپلین افغانستان: می خواهم لبخند بر لبان هموطنانم بیاورم

«کریم اسیر» معروف به چارلی چاپلین افغانستان در گفت و گو با آی فیلم2 از هدف خود برای شاد کردن مردم گفت.

در گیر و دارهای همه مشکلات در افغانستان، اما کسانی نیز هستند که می‌خواهند طعم تلخ نابسامانی‌ها و مشکلات را نابود و خنده بر لب‌های مردم خود بیاورند.

به گزارش آی فیلم2، «کریم اسیر» کسی که به «چارلی چاپلین افغانستان» شهرت پیدا کرده و همه روزه در مکان‌های مختلف با حرکات و نمایش‌ها، کوشش می‌کند تا حتی برای یک لحظه خنده بر لب‌های مردمش بیاورد.

چارلی افغانستان ۲۵ سال عمر دارد و فارغ از دانشکده تیاتر دانشگاه کابل است؛  او از طفولیت عاشق کارهای چارلی چاپلین بوده تا اینکه امروزه توانسته است گام‌هایی را جای گام‌های آن هنرمند بگذارد.

اسیر در مورد علاقمندی‌اش به کارهای چارلی چاپلین به آی فیلم ۲ گفت: من از طفولیت علاقمند کارهای چارلی چاپلین بودم و برایم خوشایند بود که وی در کنار اینکه یک هنرمند است، چگونه پیام‌های زیبای را به تصویر می‌کشد.

وی افزود:  علاقمندی من به چارلی سبب شد که پس از بازگشت به وطن، وارد پوهنتون شوم، استادان و همصنفی هایم توانایی اجرایی هنرهای چارلی چاپلین را در وجود من ببیند و تشویقم کنند که من باید چارلی چاپلین افغانستان شوم.

این هنرمند افغانستانی می گوید: یکی از اهداف من این است که حتی برای یک لحظه دردها و غم‌های مردمم را از آنها دور کنم و لبخند بر لب‌های شان بیاورم.

اسیر تصریح کرد: ما در کنار اینکه به مردم تفریح و سرگرمی به وجود می‌آوریم، می‌خواهیم تا پیام‌های خوب و مثبت را به آنها انتقال دهیم و به نمایش بگذاریم.

وی بیان داشت: بیشتر نمایش‌هایم در مراکز عمومی که عبور و مرور مردم زیاد می‌باشد، همانند پارک‌های تفریحی، مکاتب، باغ وحش و نیز در ولایت ها اجرا می‌شود.

اسیر از همه اقشار جامعه خواست تا سهم خود را در شاد کردن مردم افغانستان روی دست اجرا بگذارند.

وی خطاب به مسئولان دولت وحدت ملی اظهار داشت: اگر می خواهید کشور را آباد کنید، فرهنگ و هنر آن را آباد نمایید.

مصاحبه کننده: الیاس احمدی

نظر شما
ارسال نظر